Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2015

"Έβγα κυρά μου κι άνοιξε..." / Μιγαλουπαναγιώτκα Κόλιντα (ηχητικό)

Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά / Έβγα κυρά μου κι άνοιξε / 
Κόλιντα μόλιντα / Μια χαρά κι αη Βασίλς /
Ακούστε τα και Διαβάστε τα λόγια:











Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά
Ψιλή μου δενδρολιβανιά
Κι αρχή κι αρχή καλός μας χρόνος
Εκκλησιά και άγιος θρόνος

Αρχή που βγήκε ο Χριστός
Στον κόσμο για πνευματικός
Στη γή στη γή να περπατήσει
Και να μας και να μας καλοκαρδίσει

Σ’ αυτό το σπίτι πούρθαμε
Πέτρα-πέτρα να μη ραγίσει
Κι ο νοικοκύρης του σπιτιού
Χίλια- χίλια χρονια να ζήσει
Και να μας και να μας καλοκαρδίσει.

0.36" 
Έβγα κυρά μου κι άνοιξε
Την πόρτα την καρένια
Έχω δυό λόγια να σου πώ
Γλυκά και ζαχαρένια

Το καλαθάκι μ’ θέλ’ αυγά
Κι η τσέπη μου καρύδια
Και το χρυσό μαντήλι μου
Πεντέξι μανταρίνια.

0.57" 
Κόλιντα μόλιντα
Τρείς χιλιάδες πρόβατα
Κι άλλα τόσα γίδια
Δομ’ κυρά καρύδια
Να μη σι σπάσου τα κεραμύδια
Δομ’ κι ένα κλίκ’
Να μη σι σπάσου τ’ μύτ’.

1΄.12" 
Μια χαρά κι Αης Βασίλς
Χίλια αρνούδια
Χίλια κατσκούδια
Χίλια μτσούργια στιάρ’
Χίλια βαρέλια κρασί
Κι μια νύφ’ κι ένα γαμπρό

και...
Το Εγκώμιο / Βασίλειος ο θαυμαστός

Βασίλειος ο θαυμαστός όπου’ ναι παρουσία
γραφή με πνεύμα άγιο τα ιερά βιβλία
γραφή με πνεύμα άγιο αμαρτωλό να σώσει
το γένος των χριστιανών να το ελευθερώσει
αυτός είν’ ο Βασίλειος ο Μέγας Ιεράρχης
οπού μετά τους Έλληνες εστάθη πολεμάρχης

Ελίανε παράνομε και μέγα παραβάτη
μου μήνυσες δια φιλιά για στείλε με και μένα
φαγί αρχιεριτικό που βρίσκομαι στα ξένα
και τόσο ζώον μ’ έκανες που μου ’στειλες κριθάρι
μα θα σου στείλω και εγώ σπαθί με το κοντάρι
πολλά τα φοβερίσματα να ’παν και να γυρίσουν
να κάψουν την Καισάρεια και να την αφανίσουν

σαν τ’ άκουσε ο Βασίλειος μαζεύει το λαό του
αρχιερείς και ιερείς και τον υπήκοό του
και πάνε προς την εκκλησιά να κάνουν λιτανεία
και βρίσκουν τον Μερκούριο με τας μεγάλας βίας
και πάσαν και τον έπιασαν μέσα εις την Περσίαν
και τον τραβά μια κονταριά μέσα εις την καρδίαν
δεξού Ελιανέ το χάρισμα δέξου το αυτό με βία
που σ’ έστειλ’ ο Βασίλειος από την Καισαρεία

αυτός είν’ ο Βασίλειος ο Μέγας Ιεράρχης
οπού μετά τους Έλληνες εστάθει πολεμάρχης.





Δεν υπάρχουν σχόλια: